söndag 6 mars 2016

2016-03-06


I fredags åkte jag in till HDK för att pröva olika sett att projicera mina rörliga bilder på. Vidare var det sista dagen på verkstadsveckan och fullt i alla salar och utrymmen. Fick inte plats någonstans. Därav tog jag mig ner till studentköket och testade lite olika tillvägagångssätt där. 
De rörliga bilder jag arbetar med just nu är dessa.






Givetvis var inte studentköket optimalt men det gav mig ytterligare tankar i min gestaltningsprocess. Vidare vill jag att min process ska vara så öppen det går. Nedan är det som kom ur fredagens undersökande arbete.



Fjärilarna är med. Jag testade olika sätt att arbeta med ljuset och hur jag ska arbeta med mängden fjärilar. Kom fram till att jag behöver klippa mer.



Jag testade att lägga fjärilarna på olika vis. Rakt framifrån på ett bord.
 Något som jag tyckte blev riktigt bra var när jag projicerade på fjärilarna. Detta väckte idéer!

Jag på mig själv.


Vaktmästeriet hjälpte mig att boka en sal till imorgon måndag. Då kommer jag under en förmiddag få tillgång till mörker, ljud ovanifrån, tvår projektorer. Det känns bra helt enkelt!

Därför återkommer jag med mer snarast. Ikväll ska jag också kolla lite konstnärliga referenser som jag kan inspireras av! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar